RADE ŠERBEDŽIJA- Page No5.-NEDAJ SE INES

 
 
RADE ŠERBEDŽIJA
 
GLUMAC, PESNIK, MUZIČAR, PROFESOR I ŠTA JOŠ REĆI?

Page: – No5.

 
FASCINANTNA  INTERPRETACIJA- ČITANJEM ili
RECITOVANJEM POEZIJE, RADE ŠERBEDŽIJA PLENI
VELIKI BROJ NAS, SLUŠALACA!
RADE ŠERBEDŽIJA – NEDAJ SE INES
autor; Arsen Dedić- govori: Rade Šerbedžija 
   
Ne daj se INES ,
 ne daj se godinama, moja Ines.
Drukčijim pokretima i navikama, jer, još ti je soba topla,
prijatan raspored i rijetki predmeti.Imala si više ukusa od mene.
Tvoja soba, divota.Gazdarica ti je u bolnici .
Uvjek si se razlikovala, po boji papira svojih pisama, po poklonima,
pratila me, sljedećeg jutra oko devet, do stanice.
I….., ruši se zeleni autobus tjeran jesenjim vjetrom,
kao list niz jednu beogradsku padinu.
U večernjem sam odijelu i opkoljen pogledima.
 Ne daj se mladosti moja,  ne daj se INES !
 Dugo je pripremano naše poznanstvo. I onda, slučajno uz vruću rakiju
i sa svega nekoliko rečenica, loše prikrivena želja.
Tvoj je način gospođe i obrazi seljanke. Prostakušo i plemkinjo moja !
Pa tvoje grudi, kreveti moja soba obješena u zraku, kao narandža,
kao, narandžasta svetiljka, nad zelenom i modrom vodom Zagreba,
Proleterskih brigada 39. kod Grkovića.
Pokisla ulica od prozora dalje, i šum predvečernjih tramvaja.
Ljijepi trenuci nostalgije, ljubavi i siromaštva,
upotreba zajedničke kupaonice,
i…. “Molim Vas, ako me ko traži !”
 Ne daj se INES !
 Evo me, ustajem tek da okrenem ploču. Da li je to nepristojno, u ovakvom času?
Mozart, Reguiem, Agnuz Dei. Meni je ipak najdraži početak.
Raspolažem s’ još million nežnihi bezobraznih podataka naše mladosti,
koja nas pred vlastitim očima vara, krade i napušta.
 Ne daj se INES !
 Poderi pozivnicu, otkaži večeru, prevari muža, odlazeći da se počešljaš,
u nekom boljem hotelu. Dodirni me ispod stola koljenom,
generacijo moja,…. ljubavnice,…..
 Znam da će još biti mladosti,ali, ne više ovakve – u prosjeku 1938.
Ja neću imati s’ kim ostati mlad, ako svi ostarite i ta će mi mladost teško pasti.

 A bit će ipak , da ste Vi u pravu, jer sam sam na ovoj obali, koju ste napustili i predali bezvoljno!

A, ponovo počinje kiša, kao što već kiši u listopadu, na otocima. More od olova i nebo od borova, udaljeni glasovi koji se miješaju; glas majke, prijatelja, kćeri, ljubavnice, broada, brata. Na brzinu pokupljeno rublje pred kišu. I…. , nestalo je svjetla s’ tom bjelinom.

Još malo šetnje uz more,..i…… , gotovo !
 Ne daj se……., INES !
VELIKAN GLUMIŠTA SA NAŠIH PROSTORA!
RADE ŠERBEDŽIJA

 
 
 
 
 

Оставите одговор

